Coliflower Cheese

Posted on

Til 2 personer
200 grader – 20 min

  • 1 spsk Smør
  • 1 lille Blomkåls hoved
  • 1½ dl revet Cheddar
  • 1,2 dl Brødkrummer (Panko)
  • 1 Æg
  • 1 tsk Salt
  • 1 tsk Senneps pulver
  • 1/2 tsk Røget Paprika
  • 1/4 tsk Peber
  • 1/4 tsk Cayenne peber
  • 1,2 dl Fløde

Smør et ildfast fad med smør og stil til side.

Skyld blomkål og placere det i en skål bekældt med en klud ( for at skåne blomkålet ) Placer med stokken opad.
Skær stokken fra og del blomkålet i ligestore buketter. Put buketterne i en glas skål og dæk med rigligt vita wrap det skal side stramt.
Put det i micoovnen i 4 min på høj, lad det hvile i 4 min i microovnen, pil derefter vita wrap af og lad det hvile endnu 4 min.

Bland 1 dl Cheddar, brødkrummer, sennepspulver , røget paprika, salt, peber og æg i en skål.
Put fløden i en skål og varm den i microovnen på høj i 30 sek. bland det derefter med oste blandningen.
Del blomkåls buketterne i mundrette stykker og bland med oste blandningen, fordel det derefter i det ildfaste fad.

Drys det sidste ost over, og gratiner det i ovenen ca 20 min.

Skriv et svar

